четвъртък, 18 ноември 2010 г.

Маргаринки


Това е една рецепта, която знам от майка ми и досега аз лично не бях ги правила. Тъй като вече живеем далеч една от друга и рядко имам удоволствието да ме поглези, реших, че е време аз да ги направя за моите деца!
Маргаринки
около 330 гр. маргарин
1/2 ч.л. бакпулвер
1/2 ч.ч. пр.мляко (120мл)
брашно, колкото поеме (при мен около 550гр)
1 жълтък
Омесва се меко тесто.Оставя се 1/2 час в хладилника.
Точи се лист дебел 2-3 мл. и се реже на ленти широки 8 см.
В средата се слага плънка.Навива се на руло, маже се с жълтък , нарязва се на фигурки и се пече.


Плънка
2ч.ч. нарязани орехи
2 белтъка
1 и 1/2 ч.ч. захар
ванилия


Оказа се, че нямам достатъчно орехи, пък и много обичам локумки, та реших да пробвам какво ше се получи с това тесто.


P.s.поставих в кутия, 1 седмица по - късно все още бяха свежи.

5 коментара:

  1. Много апетитно изглеждат :)
    Разбирам че ползваш маргарин в пакетче,
    а аз никъде не мога да намеря.
    Би ли споделила какъв ползваш ?
    Поздрави и хубав ден!

    ОтговорИзтриване
  2. Дани, извинявай! Рецептата е записана доста отдавна( ще я променя), аз купих 1 кутийка Бела от 450гр, като сложих 3/4 от нея. Брашно при мен отиде около 550 гр., но все пак колкото поеме.

    ОтговорИзтриване
  3. Павлети,
    Много са апетитни и харесах идеята,
    може би и с мармалад?
    Поздрав и хубав уикенд, Диана

    ОтговорИзтриване
  4. Благодаря Диани! Не съм пробвала с мармалад, имай в предвид че изтича, може би ако са по-широки или оформени като бохчички. Сина ми много хареса топчетата с локум, а аз си хрупам тези с орехите.

    ОтговорИзтриване
  5. Ползването на масло е много по добър и здравословен вариянт да не говорим за хората със здравословни проблеми.

    ОтговорИзтриване